سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

کاهش 20 درصدی قیمت مواد مخدر!

    نظر

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از کاهش 20 درصدی قیمت مواد مخدر و روان گردان ها در بازار خبر داد .
با توجه به افزایش کشفیات نیروی انتظامی تا حد بی سابقه در 3 ماهه اول سال جاری متاسفانه بر اساس یک پژوهش میدانی با عرضه بیشتر مواد مخدر روان گردان صنعتی و کاهش قیمت مواد مخدر مواجه هستیم .
با توجه به بررسی های انجام شده بعد از تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد روان گردان صنعتی هر دو گروه از مواد مخدر تا حدود 20 درصد در بازار خرده فروشی مصرف کاهش قیمت یافته اند.

با توجه به کنترل شدید مرزها قاچاقچیان از ذخایر قبلی خود بازار مصرف را اشباع نموده اند به همین دلیل باید مسئولان امر با برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه انجام دهند. ابهری با اشاره به اینکه سادگی و سهولت تولید مواد روان گردان صنعتی یعنی استفاده از قرص های شیمیایی بعلاوه بعضی از اسیدها منجر به تولید قرصهای اکستازی می شود گفت : تا 70 درصد بعد از 2 یا 3 بار مصرف مواد مخدر صنعتی توهم کامل عدم تطبیق فاصله ها و ضعف کنترل رفتار به سوی مصرف کننده می آید.
کارشناسان معتقدند سهولت تولید مواد روان گردان صنعتی در کوچکترین فضا حتی در برخی از آشپزخانه ها و همچنین با توجه به اینکه برخی از سایتها فرمول ساخت را عرضه می کنند باعث بالا رفتن عرضه اینگونه مواد شده است .

مخلوط کردن مواد مخدر از هر گروه یعنی از رنگ مو و شیر خشک و خرمای گندیده به مواد سنتی بیماریهای غیر قابل علاج دستگاه گوارشی را بدنبال دارد. در مورد روان گردانهای صنعتی نیز این حرکت صادق است یعنی مخلوط نمودن لوله بازکن های صنعتی و قرص های بسیار خطرناک برای ساخت هروئین و کراک خطر عفونتهای خونی را به همراه دارد. به گفته ابهری مصرف کنندگان حرفه ای برای تامین مخارج اعتیاد خود بخشی از مواد خریداری شده را مصرف کرده و قسمت دیگر را با مخلوط کردن مواد مرگ آور به دیگران می فروشند تا هزینه های خود را جبران کنند.