سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

مصرف مداوم مواد مخدر باعث ناتوانی جنسی می شود

    نظر

دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران گفت: مصرف مداوم مواد مخدر علاوه بر مشکلات روحی، روانی، بیماریهای عفونی و همچنین باعث ایجاد اختلال در توانایی جنسی در مردان می شود.
دکتر شاهین شادنیا در خصوص مسمومیت های مواد مخدر گفت: مسمومیت های مواد مخدر بر خلاف سایر مسمومیت ها که به قصد خودکشی، تصادفی یا به علت شغل افراد ایجاد می شود به علت یک سری سرخوشی ها و کسب لذت های زودگذر است.

وی ادامه داد: چنانچه ترکیبات را به دو دسته دارویی و شیمیایی تقسیم کنیم و داروها را از این مقوله کنار بزنیم مسمومیت مواد مخدر شایعترین مسمومیت های مواد شیمیایی است که بیشتر در مردان به علت مصرف مواد مخدر دیده می شود. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مصرف مزمن مواد مخدر باعث ایجاد مسائل روحی و روانی همچون اضطراب و استرس می شود. چنانچه مصرف این مواد به صورت تزریقی باشد باعث بیماریهای عفونی همچون ایدز، هپاتیت و سایر مسائل و مشکلات می شود.

وی ادامه داد: مواد مخدر از نوع استنشاقی به مرور زمان باعث مشکلات ریوی، تصلب شرائین و سایر عوارض همچون کاهش میل جنسی در مردان می شود. دکتر شادنیا با اشاره به ترکیبات مخدر جدید و عوارض آن به ایسنا گفت: در حال حاضر وجود ماده مخدر جدیدی به نام کراک در بازار که یک نوع هروئین با درجه خلوص بالاست باعث شده افراد سودجو به قصد سوء استفاده به فروش این ماده پرداخته و مصرف آن را در بین جوانان افزایش دهند که اثرات تخریبی آن نسبت به مواد سنتی مثل تریاک و مشتقات آن بیشتر بوده و مسمومیت ها و عوارض آن بر بدن نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت اضافه کردن سرب در تریاک باعث شده که موارد مسمومیت ناشی از سرب که مهمترین عارضه آنها عوارض عصبی است و موجب از کار افتادگی و مرگ و میر فرد می شود افزایش یابد.

دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران در پایان خاطرنشان کرد: رواج مواد مخدر در سطح کشور تقریبا به صورت یکسان است ولی مناطقی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند بیشتر از مواد مخدر سنتی و افرادی که از لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری دارند از مواد مخدر جدید و گرانتر استفاده می کنند.