سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

افزایش لذتجنسی علت گرایشجوانان به شیشه

    نظر

در بسیاری موارد جوانان به امید اثرات کوتاه مدت شیشه مانند افزایش میل جنسی و یا افزایش هوشیاری به این ماده مخدر رو می‌آورند، غافل از این که برخی عوارض شیشه جبران‌ناپذیر است.

ماده مخدر شیشه و ترکیبات آن به روش‌های مختلفی مصرف می‌شوند و به عنوان مثال در روش خوراکی اثرات این ماده مخدر هشت تا 12 ساعت پس از مصرف باقی می‌ماند.

افزایش هوشیاری، بی‌خوابی، افزایش انرژی و تمرکز و افزایش میل جنسی از جمله اثرات مصرف ترکیبات آمفتامین است.

احتمال سکته مغزی و قلبی، توهم، بروز ضایعات پوستی، عفونت بدن، پوسیدگی دندان‌ها، تشنج، افزایش فشار خون و نارسایی کبدی و کلیوی از جمله عوارض مصرف ترکیبات آمفتامین است.

عوارض ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه و ترکیبات آن سه ماه پس از اولین مصرف در چهره فرد مصرف‌کننده ظاهر می‌شود و این عوارض در 10 سال نخست مصرف بسیار شدید می‌شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناآگاهی از عوارض مصرف ماده مخدر آمفتامین و با اهدافی مانند افزایش انرژی برای درس خواندن این ماده مخدر را مصرف کرده و به آن معتاد می‌شوند.

برخی جوانان نیز برای افزایش لذت ناشی از فعالیت جنسی به این ماده مخدر رو می‌آورند. آمفتامین موجب افزایش مقطعی میل جنسی در زن و مرد می‌شود و به همین علت برخی افراد ناآگاه از این ماده مخدر استفاده می‌کنند..

همچنین لازم است زوج‌های جوان درباره روابط جنسی آموزش ببینند تا برای حل مسایل کوچک به مواد اعتیادآور خطرناک گرایش پیدا نکنند. پیش‌گیری از گرایش نوجوانان به مصرف آمفتامین نیز نیازمند فرهنگ ‌سازی، مدیریت و اطلاع‌رسانی است.