سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

ترک اعتیاد به روش TC

    نظر

TC یا اجتماع درمان محور، برنامه درمانی است که مراجعان آن بصورت اقامتی و طولانی فرآیند بهبود را ادامه می دهند و با ایجاد یک محیط عاری از مواد مخدر شیوه های جدید مقابله با مشکلاتشان را یاد می گیرند و نهایتاً در سبک زندگی آنها تغییرات عمیق صورت میگیرد. آموزشها و برنامه های موجود در اجتماع درمان مدار مقدمات اجتماعی شدن مجدد را فراهم می کند و یک برنامه مبتنی بر سلسله مراتب نظم و ساختار یافتگی است.

خدمات مراکز TC:

_ پذیرش و ارائه خدمات، روانپزشکی، جامعه‌شناسی و مددکاری اجتماعی به معتادین عمیق (بیماران مبتلا به اعتیاد شدید) به منظور ترک اعتیاد بصورت اقامتی و بمدت یکسال در چهار مرحله (آشنائی بمدت 2 هفته، درمان بمدت 3 ماه، ترخیص تدریجی بمدت 2 ماه و نیم و پیگیری بمدت 3 ماه)
_ درمان اقامتی معتادین (اجتماع درمان مدار) یا اجتماع درمانی به شیوه علمی برای درمان مسائل رفتاری، هیجانی و خانوادگی مصرف کنندگان مواد با تاکید بر خودیاری، رشد فردی و حمایت هم گروهها.

 ایجاد تغییرات کلی در سبک زندگی معتاد شامل موارد ذیل:

_ پرهیز از مواد مخدر
_ ایجاد صداقت فردی
_ کسب مهارتهای اجتماعی مفید
_ حذف عقاید ضد اجتماعی و رفتارهای غیرقانونی
_تعقیب همزمان اهداف درمانی روان شناختی و اجتماعی از طریق تشکیل یک جامعه چند طبقه که از گروههای همتا وهمقطار با درجات و سطوح مختلف وسپردن انجام امور مربوط به جامعه به آنها با نظارت و هدایت کارشناسان مجتمع به منظور مولد بودن عملی آنان و تحقق پیشرفت درمانی
.